petek, 4. maj 2018

Odprta znanost in konzorciji - kako naprej?




 V preteklih tednih sem imel dva intervjuja, v katerih sem poskušal podrobneje opisati, kako se odprta znanost v zadnjem obdobju intenzivno komercializira. Intervju v Delu Znanost lahko preberete na http://www.delo.si/znanje/znanost/pre-drage-objave-v-prestiznih-znanstvenih-revijah.html, moj prispevek na Radiu Študent pa na  https://radiostudent.si/univerza/pod-katedrom/znanost-v-prime%C5%BEu-zalo%C5%BEb-mednarodne-znanstvene-literature
V preteklih tednih smo opravili tudi številne pripravljalne pogovore z založbami za jesenska pogajanja za nove konzorcijske pogodbe. Zahteve smo postavili zelo na trdo. Ključna naša zahteva je, da slovenskim raziskovalcem v okviru konzorcijskih pogodb zagotovimo sistemske pravice za odprte objave v skladu s politikami in mandati financerjev t. j. ARRS in pa Evropske komisije v okviru projekta Obzorja 2020. Zahteve smo postavili na podlagi formalnih zahtev financerjev kot tudi na podlagi temeljnih strokovnih utemeljitev glede pomena in vloge odprte znanosti. Od založnikov zahtevamo bistvene premike že v letu 2019, predvsem pa jasna stališča in agendo v zvezi z dosego ciljev Nacionalne strategije odprtega dostopa do znanstvenih objav in raziskovalnih podatkov v Sloveniji 2015-2020, ki že v letu 2021 predvideva vse znanstvene objave v odprtem dostopu. Prav tako smo založnikom natančno predočili zahteve Rektorske konference Republike Slovenije, ki se zavzema za uveljavitev poslovnega model Publish And Read – PAR, v katerem bi namesto naročnin plačali odprte objave.  Predstavili smo jim tudi možnost, da bo odprto publiciranje v Republiki Sloveniji svoje mesto našlo tudi v novi zakonodaji na področju visokega šolstva in raziskovalne dejavnosti. V naših zahtevah smo izhajali iz posebnosti, značilnih za slovensko znanost. Slovenska znanstvena produkcija znanstvenih člankov je majhna in neprimerljiva z velikimi državami kot so na primer Nemčija, Francija, Velika Britanija  in druge podobne države. Pri okoli 70 % od 6000 objav, indeksiranih v Web of Science ali v Scopusu prihajajo prvi avtorji, ki morajo zagotoviti odprto dostopnost, iz Slovenije. Ob tem je slovenska strategija odprtega dostopa izrazito zelena. Slovenija ima sodobno integrirano infrastrukturo za odprto publiciranje v zeleni poti  - sistem repozitorijev v okviru OpenScience.si, ki so neposredno povezani z bibliografsko podatkovno zbirko COBIB.SI ter s sistemom SICRIS. Založnikom smo predstavili tudi finančne okvire. Ob zmanjševanju proračuna za raziskovalno dejavnost v Republiki Sloveniji in ob zelo postopnem povečevanju tega proračuna v zadnjih letih tako na primer le  strošek za Science Direct predstavlja kar 2 % od celotnega proračuna za raziskovalno dejavnost v Republiki Sloveniji.
Naša prva zahteva je torej bila, da založbe nemudoma dovolijo časovne zapore v skladu z nacionalno politiko in mandatom v Obzorjih2020 – to je 6 mesecev. Drugi sklop zahtev se seveda nanaša na financiranje hibridnih ter zlatih odprtih objav. Želimo se dogovoriti za določeno kvoto APCjev ali za sistemske diskonte pri plačilih. Sedaj so na potezi založniki. Naslednja runda pogovorov se začenja že v prihajajočem tednu.
So pa naši prvi vtisi nekoliko mešani. Nekatere založbe so že dale konkretne ponudbe (s katerimi sicer nismo zadovoljni, predstavljajo pa lahko dobro izhodišče za nadaljnje pogovore), druga še čakajo. 
Me je pa presunil droben detajl ob pogovoru z enim izmed agentov. Na moje vprašanje, zakaj hudiča nam vendarle ne želijo skrajšati embarga za teh ušivih 6 mesecev, je odvrnil, da bi to pomenilo, da raziskovalci posledično ne bi plačevali APCjev. To je bilo prvič, da smo uradno slišali to, kar smo sicer vedeli. Založbe v plačevanju odprte znanosti vidijo izjemno pomembno dodatno tržno nišo. Tudi, če nam dajo 50 % popusta, bodo z drugo polovico plačil za odprte objave še vedno zaslužili brez kakršnega koli dodatnega vložka. Dosedanji odgovori, da bi s tako kratkimi embargi ogrozili vzdržnost poslovnega modela znanstvenih revij, je torej preteklik. 
Ob takih odgovorih nam motivacija za pogovore pade, čeprav se zavedamo, da moramo vztrajati. Pa vendarle, zakaj ne bi energije usmerili v celovito spremembo koncepta znanstvene komunikacije in širše evaluacijskih postopkov po vzoru in priporočilih DORA ali Leiden Manifesto?

4 komentarji:

  1. Moje ime je Christian Hofman. To je zelo srečen dan v mojem življenju, zahvaljujoč pomoči, ki mi jo je doktor .nosakhare namenil, da bi mi pomagal opomoči svojo bivšo ženo s svojim urokom ljubezni in čarovnije. Bil sem poročen 6 let in bilo je tako grozno, ker me je žena resnično varala in iskala ločitev, ko pa sem na spletu naletela na Dr..nosakhare e-pošto o tem, kako je pomagal toliko ljudem, da se vrnejo nekdanji nazaj in pomagajo popraviti odnos in osrečiti ljudi v odnosu. Razložil sem svojo situacijo in nato sem poiskal njegovo pomoč, a na moje največje presenečenje mi je rekel, da mi bo pomagal pri mojem primeru in da zdaj praznujem, ker se je moja žena popolnoma spremenila na bolje. Vedno si želi biti ob moji strani in brez mojega darila ne more storiti ničesar. Resnično uživam v svoji poroki, kakšnem velikem praznovanju. Še naprej bom pričeval na internetu, ker je Dr..nosakhare pravi urok za črkovanje. RABIM POMOČ? KONTAKT
      -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
    lahko ga dodate tudi v aplikaciji Whats: +2349083639501
    On je edini odgovor na vašo težavo in vas v odnosu čuti srečnega. In popoln je tudi v vajinem odnosu.
    hočeš svojega bivšega nazaj?
    želite ljubezenski urok za novega ljubimca?
    Rešitev problema brez otrok?
    Rešitev finančnih težav?
    Slaba erekcija in hitra ejakulacija?
    rešitev za bolezen in bolezni telesa
    Radi bi vas napredovali v svoji pisarni.
    Ločitev rešitve problema?
    Whatsapp ali pokličite +2349083639501 (ignorirajte, če ne potrebujete pomoči)

    OdgovoriIzbriši
  2. Also, it is necessary to have Microsoft Word (no older than the 2007 version). http://eq1woyegos.dip.jp http://rbu25dzv90.dip.jp http://zls44hfadi.dip.jp

    OdgovoriIzbriši
  3. Pozdravljeni gledalci moje ime je Mary Vale, mož me je po enem letu najine zakonske zveze pustil zaradi druge ženske. Obupno sem ga potreboval nazaj, ker sem ga imel tako rad. Bil sem zelo zaskrbljen in potreboval pomoč. Na ta zvesti dan, ko sem brskal po internetu, sem naletel na posebno pričevanje o VELIKEM * ANTONU SCHMIDTU *. Zato sem začutil, da bi ga moral poskusiti. Stopila sem v stik z njim in rekel mi je, kaj naj naredim, in to sem storil, potem pa je zame naredil (vrnitev ljubezni) 28 ur pozneje se je moj mož vrnil k meni in jokal za mojo odpuščanje. Danes sem tako srečna in želim priporočiti tega odličnega črkovalca vsakomur, ki resnično potrebuje nujno rešitev svojih pretrganih odnosov, za katere je specializiran 1. vrni izgubljenega ljubimca 2. osvoji svoje srce ljubljene 3. pomaga samski ljudje najti partnerje 4. biti poročeni 5. Ljubezen privlačnost 6. Poročeni problemi in ločitev 7. Ljubezen del 8. Težave z ledvicami vse vrste bolezni, s katerimi se lahko obrnete na WhatsApp (+234803 042 5673) Ali mu pošljite e-pošto na: antonschmidt980 @ gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  4. Pozdravljeni gledalci moje ime je Mary Vale, mož me je po enem letu najine zakonske zveze pustil zaradi druge ženske. Obupno sem ga potreboval nazaj, ker sem ga imel tako rad. Bil sem zelo zaskrbljen in potreboval pomoč. Na ta zvesti dan, ko sem brskal po internetu, sem naletel na posebno pričevanje o VELIKEM * ANTONU SCHMIDTU *. Zato sem začutil, da bi ga moral poskusiti. Stopila sem v stik z njim in rekel mi je, kaj naj naredim, in to sem storil, potem pa je zame naredil (vrnitev ljubezni) 28 ur pozneje se je moj mož vrnil k meni in jokal za mojo odpuščanje. Danes sem tako srečna in želim priporočiti tega odličnega črkovalca vsakomur, ki resnično potrebuje nujno rešitev svojih pretrganih odnosov, za katere je specializiran 1. vrni izgubljenega ljubimca 2. osvoji svoje srce ljubljene 3. pomaga samski ljudje najti partnerje 4. biti poročeni 5. Ljubezen privlačnost 6. Poročeni problemi in ločitev 7. Ljubezen del 8. Težave z ledvicami vse vrste bolezni, s katerimi se lahko obrnete na WhatsApp (+234803 042 5673) Ali mu pošljite e-pošto na: antonschmidt980 @ gmail.com

    OdgovoriIzbriši

Odprta znanost in konzorciji - kako naprej?

 V preteklih tednih sem imel dva intervjuja, v katerih sem poskušal podrobneje opisati, kako se odprta znanost v zadnjem obdobju intenzi...